Niemiecka federacja ADAC przedłużyła współpracę z Abarthem polegającą na produkcji silników do single-seaterów Tatuus Formuły 4. Przez kolejne dwa lata, młodzi kierowcy kartingowi będą rywalizować i zdobywać doświadczenie na niemieckich torach. Formuła 4 przyciąga kierowców z całego świata i staje się punktem odniesienia dla młodych, ambitnych osób marzących o karierze w
Formule 1.

 

Doświaczenia z sezonów 2015, 2016 i 2017 zakończone sukcesem skłoniły ADAC do kontynuacji współpracy z Abarthem w zakresie produkcji części do silników dla jednoosobowych bolidów Tatuus F4 na dwa kolejne lata. Niezawodność pojazdów połączona z mocą silnika Abarth T-Jet 160 KM umożliwiła wielu młodym kierowcom kartingowym rywalizację na równych warunkach.

 

Ten jednoosobowy pojazd ma duże walory edukacyjne, a przy tym oferuje doznania i osiągi porównywalne z innymi, wyższymi seriami wyścigowymi. To, że doświadczenie zdobyte w ten sposób jest wartościowe, potwierdzają sukcesy młodego Kanadyjczyka Lance'a Strolla, który swoje pierwsze kroki w świecie Mistrzostw Formuły 1 stawiał właśnie za kierownicą bolidu Tatuus.

 

Stworzona z inicjatywy Jeana Todta, prezydenta Międzynarodowej Federacji Samochodowej, Formuła 4 ma oferować młodym kierowcom kartingowym autentyczny pojazd typu single-seater, który może okazać się przyszłością mistrzostw wyścigowych. Od samego początku Abarth ma istotny głos w tej inicjatywie, dostarczając wersję 160 JP swojego silnika T-Jet, perfekcyjną do wyposażenia specjalnie przygotowanego single-seatera Tatuus. Co więcej, w 2014 r. włoskie mistrzostwa F4 sponsorowane przez Abartha były pierwszymi mistrzostwami zorganizowanymi przez narodową federację i osiągnęły wielki międzynarodowy sukces na czele z kierowcami z każdego kontynentu. Podobnie było podczas trzech pierwszych edycji ADAC F4 pod patronatem Abartha.

 

ADAC wspólnie z Abarthem kontynuuje swoją sportową politykę, która przyczyniła się do sukcesu niemieckich kierowców w
Formule 1, m.in. takich jak: Sebastian Vettel, Nico Hulkenberg, Nico Rosberg i Ralf Schumacher, jak również w serii DTM z nazwiskami takimi jak Martin Tomezyk, Pascal Wehrlein i Timo Glock.