W badaniu poziomu niezawodności przeprowadzonym przez amerykański magazyn konsumencki Consumer Reports, Audi, po raz szósty z rzędu, zostało wybrane najlepszą europejską marką motoryzacyjną. Renomowane wydawnictwo przeprowadza wśród swoich czytelników raz w roku ankietę dotyczącą jakości, a następnie publikuje jej wyniki. W roku 2017, Audi zajęło też czwarte miejsce w klasyfikacji łącznej, wyprzedzając wszystkich swych europejskich konkurentów.

 

Werner Zimmermann, szef Działu Utrzymania Jakości w AUDI AG, powiedział przy tej okazji: “Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z wyników badania, które śle jasny sygnał w stronę naszych klientów: jakość, to kluczowa kompetencja naszej marki.”

 

Coroczne badanie prowadzone wśród subskrybentów Consumer Reports, prosi właścicieli samochodów o zaznaczenie problemów napotkanych w ich pojazdach na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy. W rankingu uwzględniane są takie czynniki jak rodzaj uszkodzeń, koszty ich usunięcia, czy czas potrzebny na naprawę. Consumer Reports bierze pod uwagę dane dotyczące ostatnich trzech lat funkcjonowania danego modelu.

 

W tym roku Consumer Reports zebrał dane dotyczące ponad 640 tysięcy samochodów. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród czytelników uzupełnione o rezultaty testów redakcyjnych, tworzą łączny ranking testowanych samochodów. Wszystkie osiem modeli Audi uwzględnionych w wynikach ankiety i testów, czyli Audi A3, A4, A6, A8, Q3, Q5, Q7 i TT, otrzymało rekomendację: “kupować!”