Opona Nokian wygrywa w testach renomowanego niemieckiego magazynu samochodowego „auto motor und sport” 

 

Bardzo dobre właściwości jezdne na mokrej i suchej nawierzchni, bardzo niskie zużycie paliwa 

Najlepsza ocena za zachowanie na mokrej nawierzchni z najkrótszą drogą hamowania przyznana przez niemiecki automobilklub ADAC

 

Według firmy Nokian nie tylko ekonomiczny styl jazdy,ale także opony ekologiczne powinny pomagać w oszczędzaniu paliwa. Żle dobrane opony podnoszą zużycie paliwa nawet o 20%. Kierowca może obniżyć to zużycie, kupując opony paliwooszczędne. Opony ekologiczne muszą być również bezpieczne na mokrej powierzchni – niestety pod tym względem najczęściej pokazują swoje słabe strony. Jednak istnieją opony, które są zarówno oszczędne jak i bezpieczne w czasie deszczu. Opony ekologiczne Nokian znacznie obniżają zużycie paliwa i cechują się dużym bezpieczeństwem na mokrej nawierzchni, co potwierdzają testy automobilklubów i magazynów motoryzacyjnych.

Przyjazna środowisku opona Nokian zwyciężyła z oceną „szczególnie godna polecenia” w rankingu opon letnich 2011 magazynu „auto motor und sport”, jednego z wiodących niemieckich magazynów motoryzacyjnych, oferując wysoki poziom bezpieczeństwa przy bardzo niskiej konsumpcji paliwa: „Bardzo dobre właściwości jezdne i skuteczność hamowania na suchej i mokrej nawierzchni,… bardzo mały opór toczenia”. Mały opór toczenia skutkuje mniejszym zużyciem paliwa. Podczas pomiaru oporu toczenia ten nowy fiński produkt uzyskał bowiem najlepszą wartość — 0,90. Zgodnie z obecnym stanem techniki jest to bardzo dobry wynik” – podkreśla magazyn „auto motor und sport”. „Ponadto w testach na mokrej nawierzchni opona Nokian również pokazuje się ze swojej najlepszej strony. Zaprzeczając ogólnie panującej teorii, hamuje znacznie lepiej niż wszystkie konkurencyjne opony”.

Opona Nokian V oszczędza prawie pół litra na 100 kilometrów

Według opinii niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „Auto Bild” „wzorowa” ekologiczna opona Nokian V przyczynia się do znacznej oszczędności paliwa: w ostatnim teście opon ekologicznych eksperci zmierzyli, że jest to około pół litra na 100 km w porównaniu z produktem standardowym. Jest to oszczędność rzędu 170 litrów i prawie 300 euro przy normalnym przebiegu 40 000 km. „Ogólna ocena zachowania na mokrej nawierzchni 2+” pokazuje, że jest ona szczególnie bezpieczna zarówno podczas deszczu – czym niestety nie może pochwalić się każda opona ekologiczna – jak i w suchych warunkach, w których otrzymała notę 2”. Przy czym należy nadmienić, iż w niemieckim systemie ocen szkolnych 1 jest oceną najlepszą, a 6 najgorszą.

W teście opon 20011 niemiecki automobilklub ADAC i organizacja konsumencka Stiftung Warentest najwyżej oceniają oponę Nokian, przyznając jej ocenę „dobrą”. Produkt ten otrzymał notę „dobrą” pod względem zużycia paliwa, najwyższą ocenę w kategorii zachowania na mokrej nawierzchni i ponownie ocenę „dobrą” za jazdę w suchych warunkach. Mocne strony: + bardzo dobrze wyważona opona, + dobra we wszystkich dyscyplinach istotnych dla bezpieczeństwa jazdy, najwyższa nota za zachowanie na mokrej nawierzchni”. Fiński produkt klasy Premium otrzymał także najlepszą notę — „dobrą” (2,0) — spośród wszystkich testowanych opon w kategorii „mokra nawierzchnia” w teście organizacji Stiftung Warentest. Czasopismo konsumenckie „test” poleca ten produkt w artykule „Nasza rekomendacja”. Także wyniki testów opon letnich pokazują, że produkty Nokian są paliwooszczędne, a zarazem cechują się doskonałym zachowaniem na mokrej nawierzchni.

Ekologiczna opona Nokian z oceną „szczególnie godna polecenia” wygrywa również w teście opon 2011 niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „Auto”. Jej mocne strony to „najlepsze parametry oporu toczenia, bardzo dobra skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni”. Ale także: „bardzo dobrze kontrolowane, niemal neutralne zachowanie z niewielką reakcją na zmianę obciążenia na mokrej nawierzchni, dobre właściwości jezdne na suchej nawierzchni”. Do podobnych wniosków skłania test Autoclubu Europa ACE/GTÜ 2011, w którym opona Nokian V otrzymała ocenę „godna polecenia”: „Opona Nokian w mistrzowski sposób wypośrodkowuje takie właściwości jak opór toczenia i bezpieczeństwo.

Czasopismo „Auto Bild” następująco podsumowuje zalety tego produktu: „wyważone, pewne prowadzenie na mokrej i suchej jezdni, duża rezerwa bezpieczeństwa przy aquaplaningu, krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, zadowalający potencjał oszczędności paliwa”. We wszystkich kategoriach testowych ta oszczędzająca paliwo fińska opona plasowała się w zielonym zakresie. W przypadku niebezpiecznego aquaplaningu wzdłużnego otrzymała nawet najlepszą notę 1. Również oceniona przez magazyn „Auto Bild allrad” jako „wzorowa” opona Nokian Z SUV została wyróżniona najwyższą oceną 1 w kategorii „opór toczenia”.

Kierowcy powinni decydować się na opony, które znacznie obniżają zużycie paliwa, a jednocześnie charakteryzują się dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni, gwarantują wysokie bezpieczeństwo i wysoko plasują się w rankingach. W sytuacji awaryjnej krótka droga hamowania w deszczu może ocalić życie. Lepiej więc powstrzymać się od zakupu tanich produktów, które co prawda obniżają zużycie i charakteryzują się dużymi przebiegami, jednak nie zapewniają odpowiedniej przyczepności w mokrych warunkach, co może być śmiertelnie niebezpieczne.

Firma Nokian jest przekonana o wysokiej jakości swoich produktów i oferuje Program DSI Satisfaction. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu nabywca nie jest zadowolony z nowych opon letnich Nokian, może wymienić je w ciągu 14 dni u swojego sprzedawcy na inny komplet. Montaż i wyważenie są bezpłatne.W serwisach oponiarskich opony Nokian dostępne są w korzystnej cenie także razem z felgami .

Odpowiednie ciśnienie powietrza i energooszczędna jazda

Opona przyszłości będzie jeszcze bardziej obniżać zużycie paliwa. Potencjalne możliwości przybliża test toczenia na odległość: nowy prototyp Nokian toczy się o 64 procent dalej niż dobra letnia opona Eco –uzyskał wynik 130 m, podczas gdy opona Eco zatrzymała się już po 80 m.

Ale już dziś kierowcy mogą obniżyć zużycie paliwa. Aby uzyskać efekt oszczędnościowy, opony powinny mieć zawsze prawidłowe ciśnienie. Firma Nokian obliczyła, że zoptymalizowana pod względem toczenia opona umożliwi obniżenie zużycia o 0,3 do 0,5 l na 100 km. Jeśli ciśnienie jest zbyt małe, opór toczenia wzrasta, ponieważ opona zbyt mocno zmienia swój kształt. Ponadto w sytuacjach ekstremalnych trudniej jest utrzymać kontrolę nad pojazdem, co stwarza zagrożenie dla Ciebie i Twojej rodziny. Prawidłowe ciśnienie w oponach obniża koszty, a Ty przyczyniasz się do ochrony środowiska. Sprawdź ciśnienie w oponach! Prawidłowe ciśnienie gwarantuje również, że opona dobrze się prowadzi i lekko toczy. Poza tym ogranicza emisję szkodliwych substancji.

Stan opon letnich trzeba przed montażem starannie kontrolować. Należy sprawdzić, czy nie mają pęknięć, przecięć lub wybrzuszeń po bokach. Zalecana głębokość głównych rowków bieżnika wynosi przynajmniej cztery do pięciu milimetrów.

Opony charakteryzujące się niskimi oporami toczenia pomagają w obniżeniu zużycia paliwa. Spore oszczędności może przynieść również świadomy styl jazdy. Propagujmy przewidującą jazdę: nie dodawajmy za dużo i za szybko gazu, nie hamujmy niepotrzebnie, by później znowu przyspieszać, wyhamowujmy samochód silnikiem. Wybierajmy możliwie wysoki bieg: jazda na niskich obrotach nie szkodzi nowoczesnym silnikom, tempo 50 km/h na piątym biegu jest dopuszczalne. Usuwajmy zbędny balast – wyjmijmy z bagażnika wszystko, co nie jest niezbędne. Świadomie korzystajmy z wyposażenia: klimatyzacja i ogrzewanie także zużywają paliwo. Stosujmy olej o dobrych właściwościach smarnych, który pozwala oszczędzać paliwo, redukujmy opór powietrza: zdemontujmy elementy dobudowane, jeśli ich nie potrzebujemy.

Ekologiczne opony Nokian coraz częściej znajdują uznanie za obniżanie zużycia paliwa i najniższe opory tocznia

Proekologiczne właściwości opon Nokian, takie jak „bardzo niskie zużycie paliwa”, „najlepsza ocena w kategorii oporu toczenia”, „dobra” odporność na zużycie w połączeniu z bezpiecznym zachowaniem i dobrą przyczepnością na mokrej i suchej nawierzchni coraz częściej znajdują uznanie w oczach ekspertów poparte doskonałymi ocenami.

Testy wzmacniają pozytywny wizerunek Firmy Nokian Tyres jako pioniera w dziedzinie opon ekologicznych. Ich przyjazność środowisku rozpoczyna się już w procesie produkcji: Nokian Tyres to pierwszy producent na świecie, który wdrożył procesy produkcyjne z wykorzystaniem wyłącznie oczyszczonych, niskoaromatycznych olejów zamiast olejów wysokoaromatycznych. Oleje wysokoaromatyczne zostały sklasyfikowane jako rakotwórcze, ponieważ zawierają policykliczne węglowodory aromatyczne. Nokian Tyres nie używa do produkcji opon także żadnych substancji chemicznych uznawanych jako trujące lub rakotwórcze. Nowoczesne wyroby i metody produkcyjne Nokian Tyres są nieszkodliwe dla środowiska i bezpieczne dla kierowców oraz osób pracujących w fabrykach firmy. Od szkodliwych olejów wolna jest cała opona, a nie tylko jej powierzchnia toczna.

Kolejnym dowodem myślenia ekologicznego jest fakt zastosowania w powierzchni tocznej opon Nokian Z SUV oleju rzepakowego, będącego naturalnym surowcem odnawialnym. Dzięki niemu guma jest odporna na rozrywanie i dobrze znosi obciążenia dynamiczne podczas jazdy. Nowa mieszanka rzepaku z krzemionką zapewnia także doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni, zwłaszcza podczas niskich temperatur. Poza tym skutecznie tłumi hałas powstający na szorstkim asfalcie. Na tych oponach jeździ się cicho i wygodnie.

Ekologia jest jedną z podstawowych wartości wyznawanych przez Nokian Tyres. Wszystkie opony produkowane przez fińską firmę są przyjazne dla środowiska i charakteryzują się wysokimi przebiegami. Podczas wyboru surowców i materiałów firma unika niepotrzebnych obciążeń dla środowiska. Dział badań i rozwoju kieruje się podczas pracy zasadą trwałego bezpieczeństwa: Celem jest wyprodukowanie odpornych na zużywanie opon, które zachowują dobre właściwości przez cały okres użytkowania. Sprzedaż opon wyprodukowanych po 1 stycznia 2010 roku z zawartością olejów PAK jest zabroniona zgodnie z ustawodawstwem UE.

Od listopada 2012 r. wprowadzona będzie europejska etykieta znakująca opony. Wszystkie opony muszą być sklasyfikowane pod względem zużycia paliwa, zachowania na mokrej nawierzchni i emisji hałasu, podobnie jak ma to miejsce w przypadku lodówek czy pralek. Dzięki temu konsument będzie mógł ocenić jakość opony i dowiedzieć się, czy jest ona paliwooszczędna. Najwyższą klasę jakości symbolizuje zielona litera A, najniższą czerwona litera G. Obecnie najlepsze opony na rynku charakteryzują się paliwooszczędnością na poziomie klasy C. Nowy prototyp Nokian osiąga już niemal kryteria najwyższej klasy A. (źródło:www.nokian.pl)