Produkowany przez Grupę PSA trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 PureTech po raz trzeci z kolei został wybrany „Silnikiem Roku”

Z okazji 18. edycji konkursu „The International Engine of the Year Awards” w Stuttgarcie, międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy przyznało 3-cylindrowemu silnikowi PureTech nagrodę Silnika Roku 2017 w kategorii silników benzynowych o pojemności od 1,0 do 1,4 l.

Sukces przemysłowy i handlowy

Przyznana w 2017 roku trzeci raz z rzędu nagroda „Silnika Roku” jest ukoronowaniem sukcesu handlowego silnika, oferowanego w wersji o mocy 110 i 130 KM (PureTech 110 S&S i PureTech 130 S&S). Potwierdzają to następujące fakty:

- Od dnia jego inauguracji w 2014 roku został wyprodukowany w ponad 850 tys. egzemplarzy w zakładach w Douvrin we Francji oraz w Xiang Yang w Chinach. Silnik będzie produkowany od końca 2017 roku również w zakładzie w Trémery we Francji, co pozwoli na podwojenie jego produkcji we Francji i sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu. Koncern przewiduje, że do 2019 roku roczna produkcja silnika przekroczy 1 mln egzemplarzy.

- Silnik 1.2 PureTech w wersjach 110 i 130 KM jest montowany we wszystkich wiodących modelach Grupy PSA i jest dostępny w ponad 90 wersjach samochodów oferowanych w niemal 70 krajach. W 2017 roku przyczynił się także do sukcesu handlowego nowo wprowadzonych do oferty modeli Grupy PSA: nowego Peugeot 3008, z tytułem „Samochód roku 2017”, oraz nowego Citroëna C3.

- Na rynku europejskim gama trzycylindrowych silników 1.2 PureTech stanowi 1/3 wszystkich silników benzynowych i wysokoprężnych Grupy.

Coraz wydajniejszy i bardziej przyjazny dla środowiska

Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1.2 PureTech oferuje jeden z najlepszych w swojej klasie parametrów pracy i jest wciąż udoskonalany. Do końca 2017 roku zostanie poddany kolejnym, znaczącym usprawnieniom, tak aby zwiększyć jego osiągi i obniżyć zużycie paliwa nawet o 4%. Będzie to możliwe dzięki:

- Zastosowaniu filtra cząstek stałych (GPF - Gasoline Particulate Filter) dla obniżenia ich emisji o ponad 75%. Umożliwi to przystosowanie silnika z wyprzedzeniem do przyszłych europejskich i chińskich norm czystości spalin. Nowe normy będą obowiązywać od 2020 roku.

- Optymalizacji sprawności, w szczególności poprzez kolejne modyfikacje cyklu spalania oraz zwiększenie ciśnienia wtrysku do 250 barów.

- Zmniejszeniu oporów tarcia oraz zastosowaniu nowego typu turbosprężarki.

- Uszczupleniu budowy nadwozia, które pozwoli zoptymalizować aerodynamikę samochodu poprzez zmniejszenie współczynnika SCx.

W związku z przyznaną nagrodą Christian Chapelle, dyrektor ds. zespołów napędowych i platform Grupy PSA oznajmił: „Otrzymanie tej nagrody stanowi dla nas potwierdzenie wyjątkowej jakości i wydajności naszych silników benzynowych. Kontynuujemy udoskonalanie naszych silników spalinowych, aby stały się jeszcze bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska. W ten sposób chcemy sprostać wyzwaniom związanym z procesem transformacji energetycznej”.

Przypomnijmy, że niespełna dwa tygodnie temu silnik 1.2 PureTech zdobył na rodzimym rynku w Polsce uznanie w kategorii Biznes i innowacje plebiscytu Fleet Award 2017, na który złożyły się głosy managerów flot – praktyków i znawców procesów zakupowych i zarządczych w firmowych parkach samochodowych. Zaś kilka dni temu 3-cylindrowa turbodoładowana jednostka napędowa 1.2 PureTech montowana w modelach Citroena, Peugeot oraz DS zdobyła tytuł za najlepszy produkt, usługę flotową w kategorii – Ekologia, w plebiscycie Fleet Derby 2017

, w której głosowało ponad 76 tysięcy specjalistów z branży flotowej.