Citroën jest wiodącym producentem na rynku lekkich samochodów dostawczych, który nie musi niczego udowadniać w tym sektorze. Przypadająca w tym roku setna rocznica istnienia marki pozwoliła przypomnieć nietypowe kształty nadwozia, które przeszły do historii motoryzacji: 2 CV van, Typ H, C15, Berlingo.

 

  1. Citroën jest aktualnie szóstym co do wielkości producentem samochodów w Europie z udziałem rynkowym na poziomie 9,2%. Podstawą tego wyniku są odważne produkty, od Berlingo Vana do Jumpera, nie zapominając o Jumpy, które na tle konkurencji wyróżniają się praktycznością i wyjątkowym komfortem. Modele te, inspirowane sposobami użytkowania nabywców, mogą podlegać różnym adaptacjom, aby lepiej sprostać potrzebom klientów biznesowych. Podejście „Inspired by Pro” dotyczy również koncepcji sieci sprzedażowej z nowym podejściem do sprzedaży detalicznej dla profesjonalistów. Jest dowodem dążenia marki do dostarczania klientom skrojonych na miarę rozwiązań, począwszy od przyjęcia klienta w salonie, poprzez poziompersonalizacji i komfort, aby zapewnić unikatowe doświadczenia.

    Transformacja energetyczna i inspiracje płynące z nowych sposobów użytkowania pozwolą marce rozpocząć wielką,elektryczną ofensywę w gamie samochodów dostawczych. Na niektórych rynkach jest dostępny Berlingo Electric.

  2. Do 2021 roku marka planuje rozszerzyć ofertę samochodów elektrycznych dla klientów biznesowych o gamę w pełnielektrycznych kompaktowych vanów. Gama ta będzie idealnie odpowiadać profesjonalistom dzięki znakomitemu komfortowi, kontrolowanym kosztom eksploatacji, swobodzie poruszania się po centrach miast, możliwości wykonywania dostaw „ostatniego kilometra”, tak aby dotrzymać kroku szybkiemu rozwojowi branży e-commerce. W ciągu dwóch lat Groupe PSA wykorzysta swoje najlepsze know-how w zakresie rozwiązań w 100% elektrycznych. Wprowadzi na rynek w pełni elektryczną wersję Jumpy, którego premiera jest przewidziana w 2020 roku, oraz w pełni elektryczną wersję Nowego Berlingo Vana do 2021 roku. Elektryfikacji będą poddane zarówno lekkie samochody dostawcze, jak i samochody osobowe.

    02 – CITROËN JUMPY, PIERWSZY MODEL ELEKTRYCZNEJ OFENSYWY

    JUMPY - WZORCOWY MODEL WŚRÓD KOMPAKTOWYCH VANÓW

    Marka wierna hasłu „Inspired by Pro” odnowiła gamę Citroëna Jumpy (premiera w 2016 roku, ponad 135 000 sprzedanych egzemplarzy), aby lepiej sprostać potrzebom klientów biznesowych. Citroën Jumpy to wytrzymały model z dużą przestrzenią ładunkową. W odświeżonej gamie jest dostępnych pięć wersji, w tym trzy zupełnie nowe (Worker, Driver i CityVan), które są precyzyjnie dopasowane do trzech rodzajów zastosowań: do wykorzystania na placu budowy (zwiększony prześwit, osłona pod silnikiem, większa ładowność, system Grip Control), do użytkowania przez wiele godzin w ciągu dnia (systemy wspomagania kierowcy dla większego komfortu i bezpieczeństwa) oraz do poruszania się po mieście (większa zwrotność i łatwość prowadzenia). Nowe wersje Citroëna Jumpy sprawiają, że zyskuje status ważnego partnera klientów biznesowych z różnymi potrzebami.

    LEKKI SAMOCHÓD DOSTAWCZY W TRYBIE Ë-COMFORT

    W 2020 roku Citroën wprowadzi w 100% elektryczną wersję kompaktowego vana, aby dostarczyć klientom biznesowym sprawdzone rozwiązania w zakresie mobilności w mieście i poza miastem. Zasięg pozwoli w pełni wykorzystać potencjał samochodu. W 100% elektryczna wersja Jumpy, bezkompromisowa pod względem osiągów, będzie przeznaczona dla klientów, którym zależy na komforcie i spokoju ducha za kierownicą. Umożliwi klientom biznesowym prowadzenie działalności w różny sposób, wesprze pozytywny wizerunek, przyczyniając się jednocześnie do ochrony środowiska.

    Elektryczna wersja Jumpy, zbudowana na zaprojektowanej przez Groupe PSA i przystosowanej do różnych rodzajów napędów platformie EMP2, będzie dostępna z dwoma akumulatorami zapewniającymi różny zasięg. To wpłynie na komfort użytkowania samochodu i zwiększy spokój ducha klientów biznesowych.

    •   Spokój ducha w kwestii zasięgu oznacza, że większość profesjonalistów będzie mogła bez problemu wykonywać codzienne zadania:

      200 km w cyklu WLTP z akumulatorem o mocy 50kWh

      o 300 km w cyklu WLTP z akumulatorem o mocy 75kWh

    •   Wyższy komfort oznacza lepsze tłumienie drgań, niższy poziom hałasu i perfekcyjnie płynne przemieszczanie się.

      •   Lepsze właściwości jezdne w trybie elektrycznym dzięki natychmiast dostępnemu momentowi obrotowemu, bez konieczności zmiany biegów.

      •   Spokój ducha przy wjeżdżaniu do stref objętych ograniczeniem poziomu emisji CO2, aby klienci biznesowi i/lub kierowcy, którzy obsługują przewozy towarowe, mogli dotrzeć do odbiorców tak blisko, jak to możliwe.

      •   Ładowność na identycznym poziomie jak w wersji z silnikiem spalinowym.

      •   Mniejsze koszty eksploatacji.
        Od 2020 roku Jumpy zamierza być nowym punktem odniesienia na rynku kompaktowych vanów z napędem elektrycznym.

        „Citroën to marka istniejąca od stu lat, która może pochwalić się niemal 90-letnim doświadczeniem w produkcji lekkich samochodów dostawczych. Citroën, będąc jednym z motorów transformacji energetycznej, uruchamia szeroką ofensywę produktową, której celem jest elektryfikacja gamy lekkich samochodów użytkowych. Celem ofensywy opierającej się na specjalistycznej wiedzy Groupe PSA jest wprowadzenie na rynek do 2021 roku zelektryfikowanych wersji wszystkich kompaktowych vanów, które uzupełnią gamę modeli z silnikami spalinowymi”.

        Laurence Hansen, dyrektor ds. produktu i strategii marki Citroën