G r u p a   B

Grupa B została wprowadzona w 1982 roku.

Bardzo ogólnie można stwierdzić że najlepsze samochody Gruby B były bardzo zbliżone osiągami do bolidów F1, osiągały moce powyżej 500KM, miały lekkie konstrukcje rurowe i kevlarowe poszycia. Brak ograniczeń regulaminowych spowodował że konstrukcje były coraz bardziej lekkie i mocniejsze. Na odcinkach specjalnych stały się z czasem bardzo niebezpiecznymi "potworami" trudnymi do opanowania, co spowodowało serię wypadków.

W 1986 roku po śmiertelnym wypadku Henri Toivonena i Sergio Cresto, FISA postanowiła całkowicie wycofać grupę B.

 Samochody
          
   Audi Sport Quattro S1
      
   Citroën BX 4TC      
   Citroën Visa 1000 Pistes      
   Ferrari 288 GTO Evoluzione
      
   Ferrari F40
      
   Ford RS200
      
   Lancia 037 Rally
      
   Lancia Delta S4
      
   MG Metro 6R4
      
   Mazda RX-7 4x4
      
   Nissan 240RS
      
   Opel Manta 400
      
   Peugeot 205 T16
      
   Porsche 959
      
   Renault 5 Turbo
      
   Toyota Celica Twin-Cam Turbo
      


 Kierowcy
          
   Markku Alen 
      
   Attilio Bettega       
   Massimo Biasion       
   Stig Blomqvist 
      
   John Buffum 
      
   Juha Kankkunen 
      
   Hannu Mikkola 
      
   Michèle Mouton 
      
   Tony Pond 
      
   Walter Röhrl 
      
   Timo Salonen
      
   Henri Toivonen
      
   Ari Vatanen
      
   Malcolm Wilson