• Angażująca się w sprawy humanitarne i społeczne marka Fiat, przekazała Fiata 500L Funduszowi Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci.
  • Samochód ozdobiony został grafiką UNICEF podkreślającą misję tej Organizacji,
  • Fiat 500L idealnym modelem dla nowoczesnej rodziny.

Wczoraj, na terenie Motor Village w Rzymie, włoskiemu UNICEF-owi został przekazany Fiat 500L. W wydarzeniu tym wziął udział Giacomo Marra, dyrektor generalny FCA Center Italia S.p.A., Giacomo Guerrera, prezes Włoskiego Komitetu UNICEF onlus i Paolo Rozera, dyrektor generalny Włoskiego Komitetu UNICEF onlus.

Wybór daty nie jest przypadkowy, poprzedza on bezpośrednio dzień 20 listopada, kiedy to w 1989 roku Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych ratyfikowało Konwencję o Prawach Dziecka. W wielu krajach obchodzony jest Światowy Dzień Praw Dziecka.
UNICEF jest organem pomocniczym ONZ, którego misją jest ochrona i propagowanie praw dziewczynek, chłopców i młodzieży w wieku od zera do 18 lat, jak i przyczynienie się do poprawy ich warunków życia.

Wsparcie tego szczytnego celu przypada teraz Fiatowi 500L, najlepiej sprzedającemu się w tym segmencie modelowi w Europie, który przeobraził kategorię samochodów kompaktowych w bardziej przyjazne nowoczesnej rodzinie minivany.
500L wyróżnia się wszechstronnym charakterem i nowymi możliwościami, pokonując tradycyjne granice pomiędzy segmentami: jego kompaktowe wymiary są specyficzne dla samochodów z segmentu B i połączone są z wysokiej klasy osiągami, przestronnym wnętrzem oraz bogatym wyposażeniem, typowymi dla samochodu z segmentu C. 500L reprezentuje ideę wspólnoty, jest zatem idealnym samochodem dla nowoczesnej rodziny.

Przekazany UNICEF-owi Fiat 500L, w wersji wyposażenia Lounge, wyposażony jest w produkowany w Polsce silnik turbodiesel 1.3 Multijet, który łączy niskie koszty eksploatacji z doskonałymi osiągami. Na białym kolorze nadwozia z kontrastującym z czarnym dachem wyróżnia się napis UNICEF Italia. Obydwa boki ozdabia logo UNICEF i FCA oraz stylizowane sylwetki czwórki dzieci tworzących krąg. Na pokrywie tylnej znajduje się napis „2 miliardy dzieci "na pokładzie", który podkreśla misję UNICEF-u oraz rolę Fiata 500L propagującego mobilność dla wszystkich.
Współpraca ta świadczy o wrażliwości FCA na istotne tematy społeczne i zaangażowanie w rolę zrównoważonej firmy. Jest to odpowiedzialność, która koncentruje się na długoterminowych postępach, a nie na natychmiastowych efektach: głównym założeniem jest, że przyszłość należy do młodzieży i dzieci. Również z tą myślą, Grupa zaangażowała się w kształcenie i szkolenie, uczestnicząc w wielu projektach we Włoszech i za granicą, które podyktowane są sprzeciwem wobec wykorzystywania dzieci i nieletnich i propagowaniem kształcenia kolejnych pokoleń.