Nowe Audi S8 łączy w sobie nowoczesny luksus z dynamicznym wizerunkiem samochodu sportowego, a jego innowacyjne systemy podkreślają reputację motta „Przewaga dzięki technice”. Aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych i napęd na cztery koła quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym dostępne są już w wersji podstawowej.

Wysokowydajna jednostka napędowa Audi S8 – silnik V8 z techniką mild hybrid – nie tylko pracuje wyjątkowo łagodnie, ale również daje pewność, że wystarczająca moc dostępna będzie w każdej sytuacji. Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

System mild hybrid przyczynia się do zmniejszenia spalania paliwa, umożliwiając tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem. By podnieść komfort jazdy, system muzyczny w samochodzie ma funkcję aktywnej redukcji hałasu, która eliminuje odgłosy przedostające się do kabiny.

Unikalna kombinacja innowacyjnych elementów zawieszenia pozwala flagowemu modelowi czterech pierścieni na bardzo zróżnicowaną jazdę: od komfortowego i miękkiego podróżowania luksusowym sedanem po dynamiczne prowadzenie samochodu sportowego. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select oferuje do wyboru pięć profili jazdy. Nowe Audi S8 jest standardowo wyposażone w predyktywne, aktywne zawieszenie. System w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym może za pomocą siłowników elektromechanicznych podnosić lub opuszczać każde z kół oddzielnie. Kamera w przodzie pojazdu, wykrywająca nierówności powierzchni drogi, pozwala na to, by działo się to z wyprzedzeniem.

Dzięki dynamicznemu układowi czterech kół skrętnych w Audi S8 umożliwiono niezależną od siebie regulację kątów skrętu kół przedniej i tylnej osi. Pozwala to na sportową reakcję układu kierowniczego przy niskich i średnich prędkościach, a także doskonałą stabilność na autostradzie i skrętach o małym promieniu.

Sportowy wygląd nadają pojazdowi 21-calowe felgi, przedni zderzak, progi, obudowy lusterek zewnętrznych oraz typowe dla modeli S okrągłe końcówki rur wydechowych. Luksus sportowego auta gwarantują też montowane standardowo fotele konturowe o sportowym wyglądzie. Mają one szerokie możliwości elektrycznej regulacji, pneumatycznie regulowane podparcia boczne i oddzielne trójstopniowe ogrzewanie.

38 systemów wspomagania kierowcy nowego Audi S8 zebranych jest w dwa pakiety: City i Tour. Adaptacyjny asystent jazdy w pakiecie Tour łączy w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, wspomagania jazdy w korkach i śledzenia pasa ruchu. W pakiecie City system Audi pre sense 360° w razie wykrycia zbliżającego się uderzenia bocznego może współpracować z aktywnym zawieszeniem, aby natychmiast unieść nadwozie nawet o 80 mm. W pełni wyposażone Audi S8 ma pięć czujników radarowych, sześć kamer, 12 czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy.

Nowe Audi S8 oferuje progresywne rozwiązania technologiczne i najnowocześniejsze systemy connectivity. Koncepcja obsługi dotykowej MMI jest w pełni cyfrowa. Kierowca steruje funkcjami za pomocą dwóch dużych wyświetlaczy. Może również korzystać z opcji sterowania głosowego oferującego praktycznie nieograniczoną swobodę w formułowaniu pytań i poleceń.