Prezes zarządu Audi AG, prof. Rupert Stadler, podczas konferencji zorganizowanej pod auspicjami ONZ, wygłosił przemówienie dotyczące korzyści dla ludzkości wiążących się z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W swym inauguracyjnym wykładzie, prof. Stadler zaznaczył, że zautomatyzowane prowadzenie samochodu jest z pewnością ogromną szansą na poprawę naszego życia. Ostrzegł jednak przed zbyt wygórowanymi oczekiwaniami w tej kwestii

„Od autonomicznego samochodu oczekujemy prawidłowych decyzji przede wszystkim w sytuacji, gdy wypadek jest już nieunikniony. Jednak taka „podbramkowa” sytuacja nie może być rozwiązana ani przez człowieka, ani przez maszynę. Stąd, obok kwestii prawnych, trzeba wziąć pod rozwagę również kwestie etyczne dotyczące wykorzystania takich rozwiązań technicznych” – powiedział prezes Stadler. W ten sposób podkreślił istotność rozpoczęcia takiego dyskursu. Podczas pierwszego tego typu kongresu, zatytułowanego „AI for Good Global Summit”, przed audytorium złożonym z ekspertów ONZ, prezes zarządu Audi AG powiedział również: „musimy zapoczątkować dyskusję, która obejmie wszystkie społeczeństwa przyglądające się jak dotąd kwestiom automatycznej czy autonomicznej jazdy, a skupiającą się na problemach prawnych i etycznych tego zjawiska.” Sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence – AI) postrzegana jest przez naukowców i specjalistów ze świata przemysłu, jako kluczowa technika automatycznego i autonomicznego prowadzenia pojazdu. Wspiera samochód w procesie przewidywania zdarzeń, interpretowania otoczenia i podejmowania na tej bazie odpowiednich decyzji. Trzeba tu jednak postawić sobie jasne pytanie: kto jest odpowiedzialny w takim przypadku za spowodowanie wypadku? Jak powinien zachowywać się autonomicznie poruszający się samochód w sytuacji nieuniknionego zagrożenia? Profesor Stadler dodaje: „Bierzemy pod uwagę poważne zastrzeżenia biegnące ze strony opinii publicznej i podejmujemy wyzwania związane z tym problemem.”