ŠKODA AUTO pewnie kroczy po kolejne rekordy, notując nieustanne wzrosty wyników. W pierwszych trzech kwartałach tego roku producent zwiększył swoje globalne dostawy do Klientów w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku o 3,6%, do poziomu 871 000 samochodów. Przychody ze sprzedaży wzrosły przy tym o 22%, osiągając 12,3 miliarda euro.

 

Przełożyło się to na znaczący, 28,3-procentowy wzrost zysku operacyjnego firmy do poziomu 1,2 miliarda euro. Głównymi impulsami tego rozwoju były ekstensywna modernizacja całej gamy modelowej i rynkowy debiut dużego SUV-a ŠKODY, modelu KODIAQ.

„Znaczący wzrost wyników sprzedaży i finansowych zanotowany w pierwszych trzech kwartałach tego roku pokazuje, że przyjęliśmy właściwą strategię” – mówi Dyrektor Generalny ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Nasza ofensywa w segmencie typu SUV nabiera prędkości. Duży KODIAQ został rewelacyjnie przyjęty przez naszych Klientów. Teraz przychodzi czas na jego mniejszego brata – ŠKODĘ KAROQ".

Globalny popyt na model KODIAQ utrzymuje się na wysokim poziomie od samego momentu debiutu w lutym bieżącego roku. Do końca września swój egzemplarz odebrało 61 600 Klientów na całym świecie. Ze swoim pierwszym dużym modelem typu SUV, ŠKODA dociera do zupełnie nowych grup odbiorców. Następnym krokiem w kampanii SUV-ów jest kompaktowy KAROQ, który od października jest już dostępny na pierwszych rynkach.

W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku przychody ze sprzedaży producenta wzrosły o 22% do 12,3 miliarda euro (styczeń-wrzesień 2016: 10,1 miliarda euro). ŠKODA AUTO osiągnęła także dwucyfrowy wzrost procentowy zysku operacyjnego, który zanotował podwyżkę o 28,3% do 1,2 miliarda euro (styczeń-wrzesień 2016: 940 milionów euro). Nieustannie zwiększa się także rentowność ze sprzedaży, która na koniec września bieżącego roku wyniosła 9,8% (styczeń-wrzesień 2016: 9,3%).

„Tak doskonałymi wynikami ŠKODA AUTO dowodzi swojej finansowej siły i rentowności” – mówi Członek Zarządu ds. Finansowych Klaus-Dieter Schürmann. „Do wzrostu przychodów znacznie przyczynił się rynkowy debiut ŠKODY KODIAQ. Nieprzerwany wzrost rentowności jest w dużej mierze efektem wolumenów produkcji i asortymentu”.

Stabilna pozycja finansowa ŠKODY zapewnia dobrą bazę dla dalszego rozwoju firmy i marki. Obszary dalszego rozwoju zostały zdefiniowane w Strategii 2025, która stawia na silny rozwój elektromobilności i digitalizację, jak i dalszy rozwój gamy modelowej i kampanii SUV-ów.