Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła wyniki finansowe za trzy miesiące - do 30 czerwca 2017 roku. Przedsiębiorstwo osiągnęło zysk operacyjny w wysokości 20,6 mld jenów i wzrost przychodów o 2,8 proc. przy sprzedaży netto w wysokości 440,9 mld jenów za pierwszy kwartał roku finansowego 2017, przy marży operacyjnej w wysokości 4,7 proc.

Zysk netto osiągnął poziom 23,0 mld jenów, co oznacza odwrócenie trendu i odrobienie wcześniejszych strat w wysokości 129,7 mld jenów.


Globalna sprzedaż samochodów osiągnęła poziom 241 000 sztuk, czyli o 9,0 proc. więcej porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wzrost wyników jest spowodowany wznowieniem sprzedaży tzw. kei cars (małych samochodów miejskich) w Japonii, która była zawieszona w ubiegłorocznym kwartale, jak również silnym wzroście w Chinach po uruchomieniu tam produkcji modelu Outlander przeznaczonego na lokalny rynek. Sprzedaż wzrosła również w regionie ASEAN. Jej kołem zamachowym stał się popyt na SUV-y i pick-up’y.
 
Osamu Masuko, dyrektor generalny MMC, powiedział: "Rok finansowy 2017 dał nam solidny początek. Widzimy korzyści, płynące ze zwiększenia rygoru operacyjnego i efektywności, a także zachęcające wyniki sprzedaży na kluczowych rynkach. Realizujemy plan mający na celu zrównoważony rozwój firmy. Synergie z Nissan Alliance są również na dobrej drodze, dodatkowo przyczyniając się do ogólnej poprawy kondycji firmy".
 

Na podstawie wyników pierwszego kwartału, firma MMC ponownie potwierdziła pełną prognozę finansową na rok fiskalny 2017, która w maju została przedłożona na Giełdzie Papierów Wartościowych w Tokio.


O firmie Mitsubishi Motors Corporation (MMC)
MMC jest japońskim koncernem samochodowym, dysponującym konkurencyjną przewagą w segmencie pick-up’ów i SUV-ów oraz w regionie państwa azjatyckich ASEAN. W 2009 roku firma wprowadziła pierwszy, masowo produkowany pojazd elektryczny, a następnie - w 2013 roku - hybrydę plug-in, crossovera bazującego na napędzie elektrycznym. MMC, która zatrudnia 30,000 pracowników, ma globalny zasięg i dysponuje obiektami produkcyjnymi w Japonii, Tajlandii, Chinach , Indonezji, na Filipinach i w Rosji. Główną rolę w jej rozwoju odgrywają takie modele, jak Pajero Sport, Triton/L200 i Outlander. Globalna wielkość sprzedaży w roku podatkowym 2016 wyniosła 926,000 sztuk. Sprzedaż netto MMC w roku fiskalnym 2016 wyniosła 1,9 biliona jenów. MMC jest spółką, notowaną na giełdzie papierów wartościowych w Tokio.