Toyota doceniona za rozwój niskoemisyjnych samochodów. Toyota znalazła się w gronie najcenniejszych marek na świecie razem z takimi firmami, jak Microsoft, Amazon, Coca-Cola czy Samsung. Największy producent samochodów hybrydowych wyprzedził m.in. Facebooka, Disneya oraz Intela. Autorzy rankingu podkreślili zaangażowanie Toyoty w rozwój niskoemisyjnych samochodów.

Dominująca pozycja Toyoty

Toyota zajmuje pierwsze miejsce w branży od kilkunastu lat, a jej dominującą pozycję potwierdzają wszystkie renomowane rankingi marek. Toyota opiera swoją renomę na wyjątkowej jakości, trwałości i niezawodności swoich samochodów, świetnej obsłudze klienta oraz intensywnym rozwoju nowoczesnych technologii.

 
Technologia hybrydowa Toyoty źródłem oszczędności

Firma jako pierwsza wprowadziła na współczesny rynek motoryzacyjny samochód hybrydowy. Debiutujący w 1997 roku Prius wykorzystywał zaawansowany napęd złożony z silnika benzynowego i elektrycznego, zasilanego energią elektryczną produkowaną podczas hamowania auta. Optymalne wykorzystanie obu silników było możliwe dzięki zastosowaniu unikalnej przekładni planetarnej.

Ta koncepcja odpowiada za wyjątkową wydajność napędu hybrydowego i w udoskonalonej formie jest stosowana w hybrydach Toyoty do dziś. Współczesne hybrydy marki mogą poruszać się w mieście na samym silniku elektrycznym przez 50-70 procent czasu jazdy, co przekłada się na znaczne oszczędności paliwa i redukcję emisji spalin.

Innowacyjne technologie Toyoty

Toyota jest światowym liderem rynku hybryd, a równocześnie inwestuje w pozostałe technologie napędowe wykorzystujące silnik elektryczny – samochody na wodorowe ogniwa paliwowe, auta elektryczne ładowane z zewnętrznej sieci oraz hybrydy typu plug-in. Toyota Mirai jest obecnie najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem z napędem wodorowym na rynku, zaś Prius Plug-in Hybrid nowej generacji to jeden z najbardziej wydajnych samochodów spalinowych na świecie.

W najbliższych latach Toyota wprowadzi na rynek samochody elektryczne oraz serię hybryd w bardziej dynamicznych, usportowionych wersjach. Firma inwestuje także w rozwój infrastruktury wodorowej w wielu miejscach na świecie. Zaangażowanie w rozwój technologii wodorowych zostało docenione w rankingu „Change the World” magazynu Fortune, w którym Toyota zajęła 8. miejsce oraz pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej.

 
Technologie przyszłości

Inną dziedziną, w które Toyota dynamicznie się rozwija, jest sztuczna inteligencja, robotyka, autonomiczne samochody i internet pojazdów. Toyota zainwestowała miliard dolarów w badania nad tymi dziedzinami, powołując w Stanach Zjednoczonych firmę badawczą Toyota Research Institute. Jednocześnie firma nawiązuje na całym świecie współpracę z przedstawicielami sektora publicznego i prywatnego w celu rozwijania nowoczesnych technologii komunikacyjnych oraz systemów bezpieczeństwa i sztucznej inteligencji w samochodach.

 
 
Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2017 firmy Interbrand
Miejsce Marka Sektor Wartość marki
(mld. USD)
1 Apple Technologie 184,15
2 Google Technologie 141,7
3 Microsoft Technologie 80
4 Coca-Cola Napoje 69,7
5 Amazon Sprzedaż 64,8
6 Samsung Technologie 56,2
7 Toyota Motoryzacja 50,3
8 Facebook Technologie 48,2
9 Mercedes-Benz Motoryzacja 47,8
10 IBM Usługi dla biznesu 46,8
Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu Best Global Brands 2017 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 Marka Wartość marki
(mld. USD)
7 Toyota 50,3
9 Mercedes-Benz 47,8
13 BMW 41,5
20 Honda 22,7
33 Ford 13,6
35 Hyundai 13,2
38 Audi 12
39 Nissan 11,53
40 Volkswagen 11,52
48 Porsche 10,1
69 Kia 6,7
73 Land Rover 6,1
77 Harley-Davidson 5,7
87 Mini 5,1
88 Ferrari 4,9
98 Tesla 4
Źródło:
interbrand.com

Magazyn Fortune opublikował listę 500 największych firm na świecie. W rankingu Global 500 Toyota awansowała z 2. na 1. miejsce w branży motoryzacyjnej. Japoński koncern jest 5. największym globalnym przedsiębiorstwem, którego przychód roczny wzrósł w ciągu roku o 7% do 254,69 miliardów dolarów.

Yaris GRMN do zamówienia przez internet - 27 lipca o godz. 18.00 Toyota rozpocznie przyjmowanie zamówień na Yarisa GRMN – limitowaną, sportową edycję miejskiego modelu Toyota Yaris. Pierwszym modelem w historii oficjalnej sprzedaży samochodów Toyoty w Polsce, który można było zamówić przez internet za pośrednictwem dedykowanej strony, był crossover Toyota C-HR. Opcja ta spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów, dlatego teraz Toyota powraca do tego nowoczesnego rozwiązania.

Toyota Motor Europe (TME) opublikowała wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu 2017 roku. Firma dostarczyła klientom w tym okresie 527000 aut marek Toyota i Lexus, o 11% więcej niż w tym samym okresie 2016 roku. Toyota umocniła swoją pozycję na rynku o 0,3 pp., uzyskując udział 4,9%. Przyczyniły się do tego m.in. nowe generacje dostawczych modeli Hilux (+36%) oraz PROACE (+223%).