Samochody Mazdy ponownie zostały uznane w USA za najbardziej ekonomiczne pod względem spalania, zgodnie z opublikowanym przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (EPA) raportem Light-Duty Fuel Economy Trends. Japońskiemu koncernowi przyznane zostało pierwsze miejsce na liście producentów dla modeli z 2014 r. Jest to trzecie z rzędu pierwsze miejsce, a dla modeli z 2015 r. marka znajduje się na czele stawki, biorąc pod uwagę wstępne wyliczenia EPA*.

 

Średnie zużycie paliwa (w cyklu mieszanym) dla wszystkich pojazdów Mazda z 2014 r. sprzedanych w USA wyniosło 8,0l/100 km, co jest poprawą o prawie 5% w stosunku do modeli z 2013 r., natomiast emisja CO2 wyniosła 188g/km, co jest spadkiem o 9%. Dla porównania, całkowite średnie dla rynku amerykańskiego wyniosły odpowiednio 9,7l/100 km i 227g/km. Skorygowane wartości EPA odzwierciedlają rzeczywiste spalanie i emisję CO2 lepiej niż pomiar NEDC** stosowany w Europie.

 

Osiągnięcie to w dużej mierze można przypisać technologii SKYACTIV Mazdy – gamie silników, skrzyń biegów, podwozia i karoserii opracowanych od podstaw. SKYACTIV stanowi podstawę obecnej generacji lekkich modeli Mazdy, które zdobyły liczne nagrody za wybitne połączenie wydajności, bezpieczeństwa, osiągów i radości z jazdy. Wyniki EPA odzwierciedlają strategię firmy polegającą na optymalizacji spalania, przede wszystkim w benzynowych silnikach wolnossących SKYACTIV-G. W imię bezkompromisowego ograniczania rzeczywistego spalania, Mazda przeciwstawiła się panującym trendom zmniejszania pojemności i stosowania turbodoładowania, co przyczyniło się do ponownego zajęcia pierwszego miejsca. Co ważne - nie dzięki pojazdom hybrydowym czy elektrycznym, ani wydajnemu silnikowi diesla SKYACTIV-D, które nie są sprzedawane w Ameryce Północnej. Mazda zmniejszyła ogólne zużycie paliwa o ponad 30% w porównaniu z poziomem z 2008 r. dzięki obecnej generacji silników SKYACTIV i dąży do podobnego wzrostu w kolejnej generacji modeli SKYACTIV.

 

* Źródło: coroczny raport EPA „Light-Duty Automotive Technology, Carbon Dioxide Emissions, and Fuel Economy Trends: 1975 Through 2015” [Lekka technologia motoryzacyjna, emisja dwutlenku węgla i trendy oszczędności spalania: od 1975 do 2015 r.] (zob. www3.epa.gov/otaq/fetrends-complete.htm#report). Agencja EPA wykorzystuje skorygowane wartości spalania dla każdego modelu w danym roku modelowym i podaje średnią ważoną według wielkości sprzedaży. Skorygowane wartości spalania (l/km) są o około 20% niższe niż nieskorygowane wyniki badań laboratoryjnych. Agencja EPA opublikowała również wstępne dane dla modelu rocznikowego 2015: Mazda znalazła się na pierwszym miejscu wśród producentów, ze średnią spalania na poziomie 7,8l/100 km i emisji dwutlenku na poziomie 183g/km.
** Test New European Driving Cycle