Skrzynia Automatyczna Budowa

 

Obecnie stosowane skrzynie biegów można podzielić na trzy elementy:

-sprzęgło hydrokinetyczne

-zespół przełożeń

-sterowanie

Sprzęgło hydrokinetyczne to rodzaj przekładni, w której czynnikiem roboczym jest olej i za jego pomocą przenoszony jest moment obrotowy silnika. Jest to zarazem największa wada „ekonomiczna” zespołu automatycznej skrzyni, gdyż to właśnie tu tracona jest sprawność i rośnie przez to zużycie paliwa. Niewątpliwą zaletą jest płynność przenoszenia momentu obrotowego.

Zespół przełożeń do na ogół zespół przekładni planetarnych a zmiana przełożeń odbywa się poprzez blokowanie poszczególnych elementów tych przekładni oraz przez dodatkowe funkcje

Zespół sterowania nie przenosi żadnego momentu obrotowego, steruje wyłącznie pracą skrzyni. Jest to zazwyczaj szereg zaworów które są sterowane sterownikiem znajdującym się poza skrzynią.