Holowanie Automatu

 

Zawsze należy stosować się do tego, co mówi instrukcja obsługi pojazdu lub zadzwonić do najbliższego serwisu ASO i zapytać. Holowanie automata jest niezalecane, a przez większość producentów wręcz zabronione. Wiąże się to głównie z brakiem smarowania skrzyni, podczas gdy silnik nie pracuje.

W większości przypadków pompa robocza skrzyni jest napędzana od silnika a gdy ten nie pracuje łatwo o przegrzanie skrzyni, zatarcie i uszkodzenie.

Lepiej więc wezwać lawetę niż uszkodzić skrzynię i narazić się na wysokie koszty naprawy. Można też – o ile to możliwe – holować z podniesionymi kołami napędowymi. Oczywiście znajdą się osoby twierdzące że holowały takie auto i nic się nie stało. Jest to już kwestia podjęcia ryzyka przez właściciela.

Jeśli jednak zdecydujemy się holować, należy pamiętać, że aby zminimalizować ryzyko uszkodzenia skrzyni automatycznej należy jechać z małą prędkością, nie więcej niż 30-40km/h.

Dystans holowania musi być jak najkrótszy, do 20-30 km a lewarek skrzyni ustawiamy oczywiście na pozycję N. Wskazane jest też robienie przerw, w czasie których skrzynia nieco się ostudzi.