9-biegowy automat Mercedesa

Niemiecki koncern pracuje nad nową skrzynią 9G-Tronic. Czasy, gdy samochody posiadały 5 biegów odchodzą w zapomnienie. W poszukiwaniu lepszych osiągów Mercedes rozpoczął prace nad nową generacją skrzyń G-Tronic o 9 przełożeniach.

 9-biegowy automat Mercedesa
 
 

Niemiecki koncern pracuje nad nową skrzynią 9G-Tronic.

Czasy, gdy samochody posiadały 5 biegów odchodzą w zapomnienie. W poszukiwaniu lepszych osiągów Mercedes rozpoczął prace nad nową generacją skrzyń G-Tronic o 9 przełożeniach. Nowy automat dedykowany jest pojazdom z silnikami o dużych pojemnościach i najprawdopodobniej zadebiutuje w odświeżonej S-klasie (2012).

9 G-Tronic pomoże w odpowiednim przeniesieniu mocy i momentu, co ma poprawić efektywność spalania i emisję CO2, czyli dwa podstawowe czynniki brane pod uwagę przez współczesne koncerny. Mercedes twierdzi, iż 9 biegów to absolutne maksimum, chociaż kto wie? Poprzednia skrzynia G-Tronic miała 7 przełożeń, gdy debiutowała na rynku w 2003. Aktualnym mistrzem ilości biegów jest Audi z 8-biegowym mechanizmem ZF.

Jak wskazują słupki sprzedaży klienci mają duże zaufanie do niemieckich producentów, tak więc wprowadzanie drogich innowacji nie jest obarczone wysokim ryzykiem. Mercedes musiał zatrudnić 1800 czasowych pracowników, by wyrobić się z produkcją modeli SLS, GLK i E kabriolet. Audi i BMW ma podobną sytuację. Tak więc 9 G-Tronic mimo, iż może wydawać się konstrukcją "na pokaz" zapewne znajdzie wielu nabywców.

źródło:autovat.pl