Dwa wodorowe koncepty

Autobus miejski Sora - Toyota opracowała koncepcyjny pojazd Sora w taki sposób, aby jak najlepiej wykorzystać właściwości zestawu ogniw paliwowych oraz zwiększyć komfort pasażerów korzystających z linii autobusowych. SORA to skrót od słów Sky, Ocean, River, Air (niebo, ocean, rzeka, powietrze), co odzwierciedla cykl obiegu wody w przyrodzie.

Więcej…

Toyota RAV4 jest prekursorem segmentu SUV – samochodów terenowych z nadwoziem samonośnym. Wersja hybrydowa to nowa propozycja w gamie napędów rodzinnego SUV-a. RAV4 Hybrid zadebiutował w kwietniu 2016 roku jako najmocniejsza wersja w historii tego modelu – auto o mocy 197 KM przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s.

Selection 2017 – edycja limitowana


Oferta RAV4 została wzbogacona o nową wersję wyposażenia Selection, w dwóch wariantach kolorystycznych – ciemnoniebieskim Selection Azure i srebrnym Selection Platinum. Niebieski lakier tworzy kompozycję z chromowanymi elementami i jasnym wnętrzem ze skórzanymi fotelami w kolorze Light Beige. Srebrny RAV4 jest ozdobiony detalami w kolorze Piano Black, a jego wnętrze jest utrzymane w ciemniejszej tonacji, z fotelami ze skóry koloru Dark Rose. Do dekoracyjnych elementów w kontrastowych kolorach należą relingi dachowe, osłony zderzaków, lakierowane lusterka zewnętrzne i listwy progowe. Zderzaki polakierowano w kolorze nadwozia. Na oparciach foteli zostało wytłoczone logo Selection.

RAV4 Selection Hybrid – bogate wyposażenie standardowe


Na standardowe wyposażenie RAV4 Hybrid Selection składają się przyciemniane tylne szyby, tylny spojler dachowy, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo oraz znaczek „Selection” na słupku C. Samochód jest wyposażony w pełne światła LED z lampami przeciwmgielnymi i automatyczną regulacją głównych reflektorów, sportowe podgrzewane fotele pokryte specjalnie dobraną skórą, kolorowy wyświetlacz TFT, dwustrefową klimatyzację, system „Inteligentny kluczyk” oraz system multimedialny z ekranem dotykowym 7’’, funkcją Bluetooth i kamerą cofania. W standardowym zestawie wyposażenia mamy również pakiet Winter, który zawiera spryskiwacze przednich reflektorów, podgrzewanie dysz spryskiwaczy przedniej szyby, podgrzewaną kierownicę oraz podgrzewaną przednią szybę.

 
Toyota RAV4 Selection Azure :: Kolekcja 2017
Toyota RAV4 Selection Azure :: Kolekcja 2017
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie


Maksymalny poziom bezpieczeństwa, potwierdzony najwyższą oceną Top Safety Pick+ amerykańskiego instytutu IIHS, jest efektem zarówno wzmocnionej konstrukcji nadwozia, jak i dostępnego bezpłatnie w wersji Selection pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.

Składają się na niego funkcja zapobiegania kolizjom PCS (Pre-Collision System) z mechanizmem wykrywania pieszych, układ ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu LDA (Lane Departure Alert) z funkcją powrotu na pas ruchu, aktywny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), automatyczne światła drogowe AHB (Automatic High Beam) oraz rozpoznawanie znaków drogowych (Road Sign Assist). A wszystkie informacje są wyświetlane na ekranie systemu multimedialnego Toyota Touch 2 oraz kolorowym wyświetlaczu TFT 4,2” między zegarami.

RAV4 Selection już od 153 900 zł


Wersja Selection jest dostępna dla Toyoty RAV4 z napędem hybrydowym. Auto z napędem na przednią oś kosztuje 153 900 zł, zaś cena modelu 4x4 wynosi 163 900 zł. Pełny napęd hybrydowy RAV4 wyposażony jest w silnik VVT-i 2,5 l o mocy 152 KM oraz silnik elektryczny rozwijający moc 143 KM. Samochód o łącznej mocy napędu 197 KM przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s. Jednocześnie RAV4 Hybrid odznacza się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa – jedynie 5,1 l/100 km w europejskim cyklu mieszanym – oraz bardzo niską emisją CO2, wynoszącą 115 g/km.

 
Toyota RAV4 Selection Platinum :: Kolekcja 2017
Toyota RAV4 Selection Platinum :: Kolekcja 2017
Zalety jazdy hybrydą


Hybrydowa technologia zapewnia wyjątkowo cichą i przyjemną jazdę dzięki wyciszonej kabinie i wysokiej jakości wykończenia wnętrza. Poprawiona stabilność i sterowność samochodu znacznie zwiększyły komfort jazdy. W tylnym wsporniku ramy zwiększono liczbę zgrzewów ze 105 do 138. Wzmocniono także elementy zawieszenia i strukturę podłogi.

Napęd AWD – pewność na każdej drodze


W wersji AWD funkcja napędu na wszystkie koła (E- Four) realizowana jest dzięki zamontowanemu z tyłu silnikowi elektrycznemu o mocy 50 kW, co pozwala uniknąć dodatkowej masy, kosztów i złożoności, które wiązałyby się z przekazywaniem napędu na tylną oś za pośrednictwem wału. Działając niezależnie od napędu przedniej osi i napędzając jedynie tylne koła, system E-Four płynnie włącza tryb AWD przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni, w zakręcie, zwiększając również przyczepność́, stabilność i sterowność w trudnych warunkach drogowych.

 

FILMY

 <strong>galerie samochody ciężarowe</strong> tuning zdjęcia

 

GRY

super cars down

total wreckage

monster stunts smallicon

Bike Rivals

turbo racing

Moto x Nitro X mas

diablo valley rally
gas and sand 2
on the run getaway

ASR

 ASR- Acceleration Sip Regulation- jest to system kontroli trakcji mający za zadanie nie dopuścić do uślizgu koła samochodu podczas jego przyspieszania, a więc mówiąc potocznie - nie dopuścić do buksowania kół.

Buksowanie kół występuje wówczas gdy opona traci przyczepność na nawierzchni, z różnych powodów - śnieg, lód, woda.

Sytuację pogarsza fakt że w wyniku efektu ubocznego działania mechanizmu różnicowego, moment napędowy jest przenoszony wówczas przez niego w większości na właśnie to koło, które ma mniejszą przyczepność, zamiast na drugie, które np. znajduje się na kawałku suchego, przyczepnego asfaltu.

Wówczas do akcji wkracza system ASR. Jego zasada działanie opiera się najczęściej na przymknięciu przepustnicy, przyhamowaniu koła które buksuje lub na jednoczesnym połączeniu tych dwóch metod. 

Aquaplaning

Aquaplaning - jest to utrata przyczepności, utrata kontaktu opony z podłożem w wyniku powstania między nimi warstwy wody.

Każda opona posiada określoną możliwość(zdolność) odprowadzenia wody. Decydują o tym takie czynniki jak wysokość bieżnika, czyli stopień jej zużycia, jego kształt a więc właściwości konstrukcyjne, jak też szerokość opony.

Oczywiście wpływ na ten proces ma także ilość wody zalegającej na nawierzchni.

Przekroczenie granicy możliwości odprowadzenia wody przez oponę prowadzi właśnie do powstania między nią a podłożem warstwy wody, która uniemożliwia lub znacznie ogranicza hamowanie, przyspieszanie czy też kierowalność samochodu

AIRBAG

Airbag - czyli poduszka powietrzna - jest to element samochodowego systemu bezpieczeństwa mającego na celu ochronę - w szczególności głowy -  ale też innych części ciała.

Obecnie stosuje się przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki z przodu i z tyłu, kurtyny powietrzne wystrzeliwane z krawędzi dachu oraz poduszki "kolanowe" chroniące kolana.

Poduszka powietrzna składa się z worka napełnianego gazem podczas zderzenia, oraz generatora gazu zawierającego zapalnik. Jest ona uruchamiana poprzez sterownik w chwili wypadku na podstawie sygnałów wysyłanych z czujników rozmieszczonych w różnych częściach samochodu. Są to najczęściej czujniki bezwładnościowe oraz odkształceniowe.

Czujnik bezwładnościowy występuje często razem ze sterownikiem jako jedna całość, dlatego też sterowniki Airbag są montowane bezpośrednio do metalowego tunelu środkowego samochodu.

AHC

AHC- (Active Height Control) jest to system który obecnie najbardziej wykorzystywany jest w luksusowych pojazdach terenowych (np. RANGE ROVER).

Umożliwia on sterowanie przez kierowcę wysokością zawieszenia, a więc w terenie możemy podwyższyć auto zwiększając prześwit, poprawiając poprzez to jego walory terenowe, natomiast na autostradzie maksymalnie obniżyć zapewniając komfort i bezpieczeństwo jazdy w takich warunkach.

Oczywiście system ten steruje wysokością zawieszenia również automatycznie, w zależności od prędkości samochodu.

ABS

ABS- (Anti-Lock Braking System) jest to układ stosowany w samochodach i motocyklach, jego zadaniem jest zapobieganie blokowaniu kół podczas hamowania.

Zablokowanie kół podczas hamowania grozi utratą sterowności, wypadnięciem z toru jazdy. Ponadto zablokowane koła na nawierzchniach asfaltowych mają gorszy współczynnik przyczepności, przez co wydłuża się droga hamowania.

Najbardziej efektowne jest hamowanie na granicy przyczepności, a więc na granicy blokowania kół, ale bez ich zablokowania. To właśnie zapewnia ABS.

Układ ten cały czas mierzy prędkości obrotowe każdego koła a więc jeśli któreś koło (lub wszystkie) nagle tracą przyczepność to system od razu to widzi, wówczas otwiera on zawór na odpowiednim przewodzie hamulcowym, zmniejszając w nim ciśnienie płynu hamulcowego (wywołanego przez kierowcę naciskającego na hamulec), a co za tym idzie, powoduje że zablokowane koło odzyskuje przyczepność.

Oczywiście w praktyce dzieje się to bardzo szybko oraz cykl ten powtarza się aż do momentu kiedy przestaje następować blokowanie koła