Dwa wodorowe koncepty

Autobus miejski Sora - Toyota opracowała koncepcyjny pojazd Sora w taki sposób, aby jak najlepiej wykorzystać właściwości zestawu ogniw paliwowych oraz zwiększyć komfort pasażerów korzystających z linii autobusowych. SORA to skrót od słów Sky, Ocean, River, Air (niebo, ocean, rzeka, powietrze), co odzwierciedla cykl obiegu wody w przyrodzie.

Więcej…

Mniejszy, bardziej wydajny moduł złożony z kamery i czujnika radarowego; Udoskonalony Pre-Collision System (PCS) umożliwia większą redukcję prędkości podczas automatycznego hamowania; Nowością w PCS jest zapobieganie zderzeniom z pieszymi w nocy oraz z rowerzystami; Nowy system Lane Tracing Assist (LTA) wspomaga kierowcę w utrzymaniu pasa ruchu także na drogach bez oznakowania poziomego; Toyota Safety Sense drugiej generacji zadebiutuje w 2018 roku.

Premiera Toyota Safety Sense drugiej generacji

Zgodnie z zasadą Kaizen, czyli stałego doskonalenia, Toyota wprowadza na rynek drugą generację pakietu Toyota Safety Sense z nowym, bardziej precyzyjnym modułem złożonym z kamery i czujnika radarowego. Moduł montowany na górze przedniej szyby jest mniejszy i łatwiejszy w instalacji. Toyota Safety Sense w nowej odsłonie zawiera bardziej zaawansowany Pre-Collision System (PCS) i nowy układ Lane Tracing Assist (LTA).

Udoskonalony system zapobiegania zderzeniom z poprzedzającym samochodem PCS działa w zakresie prędkości od 10 do 180 km/h. System wykrywa także rowerzystów w świetle dziennym oraz pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy. W przypadku wykrycia przeszkody układ samoczynnie włącza hamulce, zapobiegając kolizji lub ograniczając jej skutki. System automatycznego hamowania działa w zakresie prędkości względnej (w odniesieniu do przeszkody) od 10 do 80 km/h.

 

 

Nowy asystent pasa ruchu (Lane Tracing Assist, LTA) utrzymuje samochód po środku pasa ruchu za pośrednictwem kontroli układu kierowniczego i aktywnego tempomatu. LTA opiera się także na udoskonalonym układzie ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), który teraz rozpoznaje nie tylko białe i żółte linie na jezdni, ale także pobocza nieoddzielone liniami od głównej drogi. Kiedy kierowca zboczy ze swojego pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazu, zostaną uruchomione sygnały ostrzegawcze, a samochód automatycznie powróci na właściwy tor jazdy.

Pakiet Toyota Safety Sense drugiej generacji będzie stopniowo wprowadzany do gamy modelowej Toyoty w Japonii, Europie i Ameryce Północnej od początku 2018 roku.

 

Skuteczność potwierdzona w rzeczywistych warunkach

Im bardziej rozpowszechnione są zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego, tym skuteczniej redukują liczbę wypadków. Z tego powodu dwa lata temu Toyota rozpoczęła popularyzację nowoczesnych technologii bezpieczeństwa, wprowadzając kolejno do niemal wszystkich swoich modeli pakiet Toyota Safety Sense (TSS).

Wprowadzony na rynek w 2015 roku pakiet Toyota Safety Sense oparty na współpracy kamery i lasera zawiera w najszerszej wersji układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i automatyczne światła drogowe (AHB). Samochody wyposażone w rozszerzony TSS z czujnikiem radarowym korzystają ponadto z systemu wykrywania pieszych (PD), funkcji powrotu na zadany tor jazdy (SC), rozszerzającej działanie systemu LDA, i aktywnego tempomatu (ACC).

Od 2015 roku salony Toyoty na świecie opuściło ponad 5 milionów samochodów wyposażonych w Toyota Safety Sense. W tym roku w Europie pakiet ten zamontowano w 92 procentach nowych aut. Jak wynika z badań przeprowadzonych w Japonii, Toyota Safety Sense w rzeczywistych warunkach drogowych przyczynił się do redukcji kolizji z poprzedzającym samochodem o 50 procent. Samochody korzystające dodatkowo z układu Intelligent Clearance Sonar (ICS) uczestniczyły w kolizjach tego typu o 90 procent rzadziej niż auta pozbawione systemów bezpieczeństwa czynnego.

 

System Funkcja Toyota Safety Sense
2. generacja
(kamera i laser)
Toyota Safety Sense
1. generacja
(kamera i laser)
Toyota Safety Sense
1. generacja
(kamera i radar)
Automatyczne światła drogowe   Tak Tak Tak
Układ wczesnego regaowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z poprzedzającymi
samochodami
Tak
(w zakresie prędkości
10-180 km/h)
Tak
(w zakresie prędkości
10-80 km/h)
Tak
(w zakresie prędkości
10-180 km/h)
z pieszymi (w ciągu dnia) Tak
(w zakresie prędkości
10-80 km/h)
Nie Tak
(w zakresie prędkości
10-80 km/h)
z pieszymi (w nocy) Tak
(w zakresie prędkości
10-80 km/h)
Nie Nie
z rowerzystami (w ciągu dnia) Tak
(w zakresie prędkości
10-80 km/h)
Nie Nie
Asystent pasa ruchu (LTA)
utrzymuje pas ruchu
Tak
(w wybranych
modelach)
Nie Nie
Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) funkcja sygnalizowania opuszczenia pasa ruchu Tak Tak Tak
funkcja powrotu na zadany tor jazdy Tak Nie Tak
wykrywanie białych i żółtych oznaczeń poziomych Tak Tak Tak
wykrywanie krawędzi drogi Tak Nie Nie
ostrzganie o nierównym torze jazdy Tak Nie Tak
Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) Wyświetlanie znaków drogowych Tak
(ograniczenia prędkości, zakaz wyprzedzania, zakaz wjazdu, stop)
Tak
(ograniczenia prędkości,
zakaz wyprzedzania)
Tak
(ograniczenia prędkości,
zakaz wyprzedzania)
Sygnalizowanie przekroczenie dozwolonej prędkości Tak Tak Tak
Aktywny tempomat (ACC) Dostosowanie prędkości do poprzedzającego samochodu Tak Nie Tak
(w wybranych modelach)
Dostosowanie prędkości do znaku rozpoznanego przez RSA Tak Nie Nie

 

FILMY

 <strong>galerie samochody ciężarowe</strong> tuning zdjęcia

 

GRY

super cars down

total wreckage

monster stunts smallicon

Bike Rivals

turbo racing

Moto x Nitro X mas

diablo valley rally
gas and sand 2
on the run getaway

GPS

GPS- Global Positioning System- jest to system nawigacji satelitarnej składający się z trzech modułów - szeregu satelit na orbicie okołoziemskiej, naziemnej struktury kontrolno-pomiarowej i odbiorników GPS.

System ten stworzony jest i utrzymywany przez ministerstwo obrony USA.

Zasada działania GPS opiera się na pomiarach odległości odbiornika od satelity i na tej podstawie odbiornik GPS określa długość i szerokość geograficzną oraz wysokość npm.

Gokart

 Gokart - jest to czterokołowy pojazd mechaniczny stosowany w sporcie - w kartingu.

Wyścigi kartingowe odbywają się na zamkniętych torach wyścigowych i to z nich wywodzi się większość przyszłych kierowców Formuły 1.

GDI

GDI - jest to oznaczenie silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa stosowane przez markę Mitsubishi.

Mitsubishi jako pierwsze wprowadziło ten system do produkcji seryjnej w 1995 roku.

Run-flat

 Run-flat - jest to rodzaj opony która umożliwia dalszą podróż z ograniczoną prędkością w przypadku utraty powietrza.

RSC

RSC - jest to elektroniczny system bezpieczeństwa mający na celu zabezpieczenie pojazdu przed przewróceniem się (dachowaniem).