Stacje paliw przyszłości

Jeśli przyszłość ma należeć do energii elektrycznej, trzeba zastanowić się nad tym, jak będą wyglądać stacje paliw. Wspólnie z pracownią architektoniczną Foster + Partners firma Nissan udzieliła prowokującej do przemyśleń odpowiedzi na to pytanie: stacją paliw przyszłości może być sam samochód.

Więcej…

Hyundai zaprezentował nowy model z napędem wodorowym. Auto typu SUV, którego wprowadzenie na rynek planowane jest na początek przyszłego roku, zostało pokazane w Seulu w wersji przedprodukcyjnej.

Będzie to już drugi, po wprowadzonym w 2013 roku do sprzedaży modelu ix35 Fuel Cell, serynie produkowany samochód wodorowy marki Hyundai. Model wykorzystuje technologię ogniw paliwowych czwartej generacji, a jego możliwości są efektem globalnych prac badawczo-rozwojowych Hyundaia.

 

Nowy model został stworzony w oparciu o cztery kluczowe filary, które koncentrują się na efektywności ogniw paliwowych, osiągach, trwałości i sposobie magazynowania paliwa.

 

Zwiększenie wydajności ogniw paliwowych, redukcja zużycia wodoru i optymalizacja kluczowych komponentów sprawiły, że wydajność pojazdu została znacznie ulepszona w porównaniu z modelem ix35 Fuel Cell (na niektórych rynkach Tucson Fuel Cell). Zasięg nowego modelu ma wynieść 800 km na jednym tankowaniu (w oparciu o NEDC).

 

Maksymalna moc wyjściowa nowego modelu została zwiększona o 20% w stosunku do swojego poprzednika i wynosi 163 KM. W nowym SUV-ie ulepszono także parametry rozruchu samochodu, pokonując wyzwania związane z uruchamianiem pojazdów wodorowych w temperaturach ujemnych. Dzięki temu, możliwe jest uruchomienie samochodu nawet w temperaturze -30 stopni Celsjusza. Oprócz zwiększenia możliwości nowego modelu, udoskonalone zostały takie elementy, jak: MEA (zespół elektrod membranowych) i płyty dwubiegunowe , co przyczyniło się także do obniżenia kosztów produkcji.

 

Dzięki zastosowaniu wysoce wytrzymałej technologii katalitycznej, nowy SUV Hyundaia z napędem wodorowym ma jeszcze większą trwałość niż jego poprzednik.
W samochodzie zastosowano trzy, jednakowej wielkości zbiorniki zamiast dwóch różnych rozmiarów, co zmniejsza masę własną pojazdu. Najwyższej klasy pojemność grawimetryczną zbiornika (masa wodoru na masę zbiornika) osiągnięto dzięki innowacjom w konfiguracji plastiku i skutecznemu układowi warstw.

 

"Dzięki wyjątkowej wydajności, czystej stylistyce i wiodącym osiągom, SUV Hyundaia nowej generacji jest prawdziwym przykładem ekologicznego pojazdu przyszłości". - powiedział Lee Ki-sang, wiceprezes Eco Technology Center.

 

Nowy FCEV stylistycznie mocno nawiązuje do koncepcyjnego modelu FE Concept, zaprezentowanego w 2017 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Nowy model opiera się na koncepcji płynnej formy - designu inspirowanego naturą, a w szczególności wodą, stanowiącą jedyną emisję samochodu zasilanego wodorem. Czysta stylistyka nie odbiera modelowi charyzmy prawdziwego SUV-a, będącego idealnym autem na długie dystanse i odkrywanie nowych miejsc, pozostającym jednocześnie w zgodzie i harmonii z naturą.

 

Nowy model jest kolejnym krokiem Hyundaia w realizacji planów rozwoju pojazdów o niskim zużyciu paliwa, zgodnie z celem Hyundai Group, jakim jest wprowadzenie do 2020 roku 31 modeli ekologicznych (marki Hyundai i Kia) na rynki globalne.

 

Hyundai równie mocno pracuje nad pozycją lidera na rynku pojazdów elektrycznych. Do obecnego już w gamie modelu IONIQ mają dołączyć małe samochody elektryczne a także modele z luksusowej linii Genesis.  

 

- wprowadzenie modelu KONA EV o zasięgu 390 km w pierwszej połowie 2018 roku

 

- wprowadzenie modelu Genesis EV w 2021 roku

 

- wprowadzenie modelu EV o zasięgu 500 km po 2021 roku

Nowy model typu SUV zasilany ogniwami paliwowymi pojawi się już oficjalnie na początku przyszłego roku w Korei, a następnie w Ameryce Północnej i Europie. Hyundai rozważy także wprowadzenie modelu na rynki z dużym potencjałem wzrostu np. do Chin.


 

FILMY

 <strong>galerie samochody ciężarowe</strong> tuning zdjęcia

 

GRY

super cars down

total wreckage

monster stunts smallicon

Bike Rivals

turbo racing

Moto x Nitro X mas

diablo valley rally
gas and sand 2
on the run getaway

GPS

GPS- Global Positioning System- jest to system nawigacji satelitarnej składający się z trzech modułów - szeregu satelit na orbicie okołoziemskiej, naziemnej struktury kontrolno-pomiarowej i odbiorników GPS.

System ten stworzony jest i utrzymywany przez ministerstwo obrony USA.

Zasada działania GPS opiera się na pomiarach odległości odbiornika od satelity i na tej podstawie odbiornik GPS określa długość i szerokość geograficzną oraz wysokość npm.

Gokart

 Gokart - jest to czterokołowy pojazd mechaniczny stosowany w sporcie - w kartingu.

Wyścigi kartingowe odbywają się na zamkniętych torach wyścigowych i to z nich wywodzi się większość przyszłych kierowców Formuły 1.

GDI

GDI - jest to oznaczenie silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa stosowane przez markę Mitsubishi.

Mitsubishi jako pierwsze wprowadziło ten system do produkcji seryjnej w 1995 roku.

Run-flat

 Run-flat - jest to rodzaj opony która umożliwia dalszą podróż z ograniczoną prędkością w przypadku utraty powietrza.

RSC

RSC - jest to elektroniczny system bezpieczeństwa mający na celu zabezpieczenie pojazdu przed przewróceniem się (dachowaniem).