Dwa wodorowe koncepty

Autobus miejski Sora - Toyota opracowała koncepcyjny pojazd Sora w taki sposób, aby jak najlepiej wykorzystać właściwości zestawu ogniw paliwowych oraz zwiększyć komfort pasażerów korzystających z linii autobusowych. SORA to skrót od słów Sky, Ocean, River, Air (niebo, ocean, rzeka, powietrze), co odzwierciedla cykl obiegu wody w przyrodzie.

Więcej…

BMW serii 7 to ikona stylu, która już od 40 lat objawia się we wciąż nowych odsłonach. Pierwsza generacja luksusowej limuzyny sprzedała się w ilości 280 tys. egzemplarzy, stając się nie tylko symbolem swoich czasów, ale też autem obecnym wszędzie. Kulminacją tej historii sukcesu są teraz dwa modele jubileuszowe. Jeden w eleganckim metalizowanym kolorze nafty z miką, drugi w futurystycznym metalizowanym kolorze mroźnego srebra. Oba o pewnym siebie wyglądzie – bo styl zawsze jest w modzie.

40 LAT BMW SERII 7

BMW serii 7 jest od swojej premiery ucieleśnieniem ekskluzywności oraz imponującej innowacyjności. Model ten wyznaczał kamienie milowe, oferując jako pierwszy samochód w swojej klasie cyfrowy sterownik silnika, elektroniczny prędkościomierz z Cruise Control i komputer pokładowy z zabezpieczeniem przed kradzieżą. BMW serii 7 – innowacyjne od samego początku

NIEPOWTARZALNE. NIEDOŚCIGNIONE.

Charakterystyczna sylwetka pierwszej luksusowej limuzyny BMW serii 7 wyznaczyła wzorzec stylu. Płaska, opadająca maska silnika i pokrywa bagażnika oraz podkreślona linia boczna łamały ówczesne konwencje. BMW serii 7 z unikatowej kolekcji na 40 lecie kontynuuje tę tradycję, interpretując ją w fascynująco dynamicznym i nowocześnie ekskluzywnym stylu.

WYJĄTKOWA PREZENCJA W KAŻDEJ SYTUACJI.

Metalizowana nafta z miką – ten kolor zdobił swoim chłodnym i eleganckim wyglądem już pierwsze BMW serii 7. A z lakierem metalizowanym w kolorze mroźnego srebra limitowana edycja BMW serii 7 prezentuje się bardziej progresywnie. Oba modele wyposażone są w 20-calowe obręcze kół BMW Individual ze stopów lekkich stylowo podkreślające ekskluzywny wygląd auta.

 

 

 

Wyselekcjonowane wyposażenie BMW serii 7 z wyjątkowej edycji z okazji 40 – lecia emanuje szlachetną elegancją. Fotele komfortowe w pełnej tapicerce skórzanej Merino Bicolor z manufaktury BMW Individual dostępne są w dwóch wariantach: w kolorze białego dymu i brązu Cohiba w połączeniu z kolorem nafty z miką oraz w kolorze białego dymu i czarnym w połączeniu z kolorem mroźnego srebra. Nadają one wnętrzu wyjątkowo przyjemną, odprężającą atmosferę i oferują ekskluzywny komfort. Zagłówki, poduszki oraz listwy ozdobne i progowe zdobi znaczek zaprojektowany specjalnie z okazji tego jubileuszu. Wyróżnia on oba modele jako prawdziwe unikaty.

 

FILMY

 <strong>galerie samochody ciężarowe</strong> tuning zdjęcia

 

GRY

super cars down

total wreckage

monster stunts smallicon

Bike Rivals

turbo racing

Moto x Nitro X mas

diablo valley rally
gas and sand 2
on the run getaway

ASR

 ASR- Acceleration Sip Regulation- jest to system kontroli trakcji mający za zadanie nie dopuścić do uślizgu koła samochodu podczas jego przyspieszania, a więc mówiąc potocznie - nie dopuścić do buksowania kół.

Buksowanie kół występuje wówczas gdy opona traci przyczepność na nawierzchni, z różnych powodów - śnieg, lód, woda.

Sytuację pogarsza fakt że w wyniku efektu ubocznego działania mechanizmu różnicowego, moment napędowy jest przenoszony wówczas przez niego w większości na właśnie to koło, które ma mniejszą przyczepność, zamiast na drugie, które np. znajduje się na kawałku suchego, przyczepnego asfaltu.

Wówczas do akcji wkracza system ASR. Jego zasada działanie opiera się najczęściej na przymknięciu przepustnicy, przyhamowaniu koła które buksuje lub na jednoczesnym połączeniu tych dwóch metod. 

Aquaplaning

Aquaplaning - jest to utrata przyczepności, utrata kontaktu opony z podłożem w wyniku powstania między nimi warstwy wody.

Każda opona posiada określoną możliwość(zdolność) odprowadzenia wody. Decydują o tym takie czynniki jak wysokość bieżnika, czyli stopień jej zużycia, jego kształt a więc właściwości konstrukcyjne, jak też szerokość opony.

Oczywiście wpływ na ten proces ma także ilość wody zalegającej na nawierzchni.

Przekroczenie granicy możliwości odprowadzenia wody przez oponę prowadzi właśnie do powstania między nią a podłożem warstwy wody, która uniemożliwia lub znacznie ogranicza hamowanie, przyspieszanie czy też kierowalność samochodu

AIRBAG

Airbag - czyli poduszka powietrzna - jest to element samochodowego systemu bezpieczeństwa mającego na celu ochronę - w szczególności głowy -  ale też innych części ciała.

Obecnie stosuje się przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki z przodu i z tyłu, kurtyny powietrzne wystrzeliwane z krawędzi dachu oraz poduszki "kolanowe" chroniące kolana.

Poduszka powietrzna składa się z worka napełnianego gazem podczas zderzenia, oraz generatora gazu zawierającego zapalnik. Jest ona uruchamiana poprzez sterownik w chwili wypadku na podstawie sygnałów wysyłanych z czujników rozmieszczonych w różnych częściach samochodu. Są to najczęściej czujniki bezwładnościowe oraz odkształceniowe.

Czujnik bezwładnościowy występuje często razem ze sterownikiem jako jedna całość, dlatego też sterowniki Airbag są montowane bezpośrednio do metalowego tunelu środkowego samochodu.

AHC

AHC- (Active Height Control) jest to system który obecnie najbardziej wykorzystywany jest w luksusowych pojazdach terenowych (np. RANGE ROVER).

Umożliwia on sterowanie przez kierowcę wysokością zawieszenia, a więc w terenie możemy podwyższyć auto zwiększając prześwit, poprawiając poprzez to jego walory terenowe, natomiast na autostradzie maksymalnie obniżyć zapewniając komfort i bezpieczeństwo jazdy w takich warunkach.

Oczywiście system ten steruje wysokością zawieszenia również automatycznie, w zależności od prędkości samochodu.

ABS

ABS- (Anti-Lock Braking System) jest to układ stosowany w samochodach i motocyklach, jego zadaniem jest zapobieganie blokowaniu kół podczas hamowania.

Zablokowanie kół podczas hamowania grozi utratą sterowności, wypadnięciem z toru jazdy. Ponadto zablokowane koła na nawierzchniach asfaltowych mają gorszy współczynnik przyczepności, przez co wydłuża się droga hamowania.

Najbardziej efektowne jest hamowanie na granicy przyczepności, a więc na granicy blokowania kół, ale bez ich zablokowania. To właśnie zapewnia ABS.

Układ ten cały czas mierzy prędkości obrotowe każdego koła a więc jeśli któreś koło (lub wszystkie) nagle tracą przyczepność to system od razu to widzi, wówczas otwiera on zawór na odpowiednim przewodzie hamulcowym, zmniejszając w nim ciśnienie płynu hamulcowego (wywołanego przez kierowcę naciskającego na hamulec), a co za tym idzie, powoduje że zablokowane koło odzyskuje przyczepność.

Oczywiście w praktyce dzieje się to bardzo szybko oraz cykl ten powtarza się aż do momentu kiedy przestaje następować blokowanie koła