Stacje paliw przyszłości

Jeśli przyszłość ma należeć do energii elektrycznej, trzeba zastanowić się nad tym, jak będą wyglądać stacje paliw. Wspólnie z pracownią architektoniczną Foster + Partners firma Nissan udzieliła prowokującej do przemyśleń odpowiedzi na to pytanie: stacją paliw przyszłości może być sam samochód.

Więcej…

 

 

 

 

 

W roku 1936 do odbiorców trafiło 2470 modeli POPULAR, pieczętując wynik bez mała 40% wzrostu popularności modelu w stosunku do sezonu poprzedzającego.

Na szczycie listy największych odbiorców zagranicznych niezmiennie figurowała Polska, wyprzedzając Holandię, Jugosławię, Szwecję, Belgię i Hiszpanię. Największą nowością w specyfikacji modelu POPULAR, wprowadzoną w trakcie 1937 roku był nowy silnik górnozaworowy OHV, zastępujący dotychczasową jednostkę dolnozaworową. Przy niezmienionej objętości skokowej 1-litra (995 ccm) istotnie wzrosła moc jednostki o nowej architekturze – z 22 do 27KM.

Niezmiennie cechami rozpoznawczymi rodziny POPULAR były mechanicznie sterowane hamulce oraz skrzynia biegów zblokowana nie z silnikiem, lecz z przekładnią główną tylnej osi napędzanej. Tym samym model stał się pionierem technologii OHV w marce – większe modele RAPID, FAVORIT oraz SUPERB w 1937 wykorzystywały wciąż mniej wydajne silniki z rozrządem dolnozaworowym.

Dopiero kilka miesięcy później zakres zmian uzupełnił retusz nadwozi modelu. Oznacza to, że nowy silnik 1.0 OHV trafił początkowo pod maski modeli o stylistyce zgodnej z rocznikami 1935/1936 i uznawanie przez część publikacji obu modyfikacji za wdrożone jednocześnie jest błędem. Przypomina to nieco premierę nowego (również litrowego) silnika 1.0 TSI w obecnej generacji OCTAVII, kiedy to premiera samej jednostki wyprzedziła lifting modelu. Największymi zmianami widocznymi natychmiast w zmodernizowanych nadwoziach POPULARA były częściowo zintegrowane z przednimi błotnikami reflektory, nowy kształt osłony chłodnicy oraz odmienny kształt tylnych części karoserii z przestrzeniami bagażowymi (poza odmianą roadster) dostępnymi premierowo z zewnątrz.

Listę modyfikacji uzupełniały szersze opony, powiększone bębny hamulcowe i zbiornik paliwa oraz szyba czołowa typu bezpiecznego. Cały wymieniony zakres ulepszeń wyceniono na 7% ceny poprzednika – o tyle podniesiono nowe cenniki rozpoczynające się teraz okrągłą sumą 20 000 koron żądaną za roadstera. Półkabriolet wymagał dopłaty dwustu a – najpopularniejszy – tudor, sześciuset koron. POPULAR OHV okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę, sprzedaż modelu w sezonie 1937 wzrosła o 1/3 w stosunku do rewelacyjnego pod tym względem roku 1936. Aż siedem na dziesięć z nich posiadało już wysoko cenione jednostki OHV.

 

FILMY

 <strong>galerie samochody ciężarowe</strong> tuning zdjęcia

 

GRY

super cars down

total wreckage

monster stunts smallicon

Bike Rivals

turbo racing

Moto x Nitro X mas

diablo valley rally
gas and sand 2
on the run getaway

GPS

GPS- Global Positioning System- jest to system nawigacji satelitarnej składający się z trzech modułów - szeregu satelit na orbicie okołoziemskiej, naziemnej struktury kontrolno-pomiarowej i odbiorników GPS.

System ten stworzony jest i utrzymywany przez ministerstwo obrony USA.

Zasada działania GPS opiera się na pomiarach odległości odbiornika od satelity i na tej podstawie odbiornik GPS określa długość i szerokość geograficzną oraz wysokość npm.

Gokart

 Gokart - jest to czterokołowy pojazd mechaniczny stosowany w sporcie - w kartingu.

Wyścigi kartingowe odbywają się na zamkniętych torach wyścigowych i to z nich wywodzi się większość przyszłych kierowców Formuły 1.

GDI

GDI - jest to oznaczenie silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa stosowane przez markę Mitsubishi.

Mitsubishi jako pierwsze wprowadziło ten system do produkcji seryjnej w 1995 roku.

Run-flat

 Run-flat - jest to rodzaj opony która umożliwia dalszą podróż z ograniczoną prędkością w przypadku utraty powietrza.

RSC

RSC - jest to elektroniczny system bezpieczeństwa mający na celu zabezpieczenie pojazdu przed przewróceniem się (dachowaniem).